فروش آنلاین چیست؟

فروش اینترنتی
فروش اینترنتی

فرش آنلاین چیست؟

در پاسخ به این سوال که فروش آنلاین یا فروش اینترنتی چیست؛ می‌توان گفت به فعالیتی گفته می‌شود که در آن خریدار و فروشنده از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و کالا یا خدمات را به صورت مجازی انتخاب و سفارش می‌دهند. فروش آنلاین دارای مزایایی مانند سرعت، راحتی، انواع کالا، تخفیف‌ها و امکان مقایسه است.

روشهای فروش آنلاین:

روش‌های فروش اینترنتی متنوع و مختلفی وجود دارد که بسته به نوع محصول، بازار هدف، بودجه و منابع می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از رایج‌ترین روش‌های فروش اینترنتی عبارتند از:

1.    فروش آنلاین در وب‌سایت شخصی

با استفاده از برخی  CMS های آماده شما با تخصص لازمه و وقت گذاشتن امکان ایجاد فروشگاه آنلاین را خواهید داشت. ارزانترین روش راه اندازی فروشگاه آنلاین هم استفاده از امکانات وردپرس است. ولی شما نیازمند تخصص و زمان و تهیه برخی افزونه‌های جانبی نظیر ارسال پیامک و.... هستید.
همچنین می‌توانید برای ساخت فروشگاه آنلاین خود با یک برنامه نویس یا شرکتهای مجری اینکار ارتباط برقرار کنید. این روش محدودیت‌هایی دارد و بارزترین آن، هزینه بالای تولید است و معمولا کسب و کارهای نوپا و متوسط به سراغ این روش نمی‌روند.
ما در پلتفرم لیمو با استفاده از متد روز دنیا قابلیت ساخت یک فروشگاه آنلاین حرفه‌ای با قابلیتهای متعدد و قیمت استثنایی و همچنین کاربری بسیار ساده و کاربر پسند در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما بدون داشتن هیچ داشتن دانش فنی در کمترین زمان ممکن، فروشگاه آنلاین خود را خواهید داشت که کاملا اختصاصی است.

2.    فروش در شبکه ‌اجتماعی

 در این روش شما با استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌ای مثل اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و غیره، یک صفحه یا کانال برای فروش محصولات خود ایجاد می‌کنید. شما باید با تولید محتوای جذاب و با کیفیت، کاربران را جذب  و تبدیل به خریدار کنید.

3.    فروش در بازارهای اینترنتی (market place) 

دیوار، شیپور، باسلام و... برخی از مواردی هستند که شما با پرداخت مقداری هزینه و یا درصدی از فروش محصولات خود را جهت فروش در آنها درج کنید.

برخی از مزایای فروش آنلاین:

در فروش اینترنتی نیاز به خرید یا اجاره ملک، خرید ماشین و لوازم اداری، پرداخت حقوق و بیمه کارکنان و غیره نیست. شما می‌توانید با هزینه کمتر یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید و از سود بالاتری برخوردار شوید .حتی میتوانید بدون سرمایه گذاری به راحتی محصولات فروشنده‌های مختلف را در سایت خود قرارداده و به فروش برسانید.
در فروش اینترنتی محدود به یک مکان جغرافیایی خاص نیستید. شما میتوانید به مشتریان خود در تمام نقاط کشور و حتی جهان دسترسی داشته باشید. شما همچنین میتوانید فروشگاه خود را 24 ساعته و 7 روز هفته باز نگه‌دارید و از فروش بیشتری بهره‌مند شوید.
در فروش اینترنتی می‌توانید با تغییرات بازار و نیازهای مشتریان به راحتی سازگار شوید. شما می‌توانید محصولات خود را به روزرسانی، تخفیف و پیشنهادات ویژه ارائه، بازخورد مشتریان را جمع‌آوری و تحلیل کنید و استراتژی‌های بازاریابی خود را بهبود بخشید.
در فروش اینترنتی می‌توانید عملکرد فروشگاه خود را با استفاده از ابزارهای آنالیز و آمار مثل گوگل آنالیتیکس، سئو، کپل، هاتجار و غیره به صورت دقیق و لحظه‌ای اندازه‌گیری کنید. شما میتوانید تعداد بازدیدکنندگان، نرخ تبدیل، سود و هزینه، بازده تبلیغات و غیره را مشاهده کنید و براساس آنها تصمیمات بهینه بگیرید.

برخی از معایب فروش آنلاین:

فروش اینترنتی دارای معایبی است که مهمترین آن، این است که در فروش اینترنتی مشتریان نمی‌توانند کالای خود را قبل از خرید لمس، بو، چشیده یا امتحان کنند. این موضوع ممکن است باعث شود که مشتریان از کیفیت، سایز، رنگ، طعم یا عملکرد کالا مطمئن نباشند و در نتیجه خرید نکنند یا پس از خرید پشیمان شوند. 
در فروش اینترنتی ممکن است بین خرید و دریافت کالا زمان زیادی سپری شود. این موضوع ممکن است باعث نارضایتی مشتریان شود که نمی‌توانند کالای خود را به سرعت و به موقع دریافت کنند. همچنین ممکن است برخی از کالاها در حین حمل و نقل آسیب ببینند یا ...
در فروش اینترنتی مشتریان باید اطلاعات شخصی و مالی خود را به فروشگاه آنلاین اعطا کنند. این موضوع ممکن است باعث شود که مشتریان نگران سوء استفاده ویا فاش شدن اطلاعات خود باشند.
جمع بندی:
در این مقاله سعی کردیم به صورت خیلی خلاصه و مفید درباره فروش آنلاین به شما اطلاعاتی بدهیم و درباره مزایا، معایب، انواع فروش آنلاین و ... توضیحاتی دادیم.
امیدوارم که این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد.
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و راه اندازی فروشگاه آنلاین با ما در ارتباط باشید.
گروه نرم افزاری لیمو
05137620023
09155740409