مواردی که در ارسال پیامک باید رعایت کنیم چیست؟

تبلیغات پیامکی
تبلیغات پیامکی

مواردی که در ارسال پیامک باید رعایت کنیم چیست؟

برای یک تبلیغ هوشمندانه و با کیفیت باید مواردی را رعایت کنیم که در این مطلب به بررسی برخی از آنها پرداخته‌ایم.

انتخاب مخاطب:

مخاطب را به صورت هدفمند انتخاب کنید به عنوان مثال اگر در زمینه پوشاک زنانه فعالیت می‌کنید بهتر است از بانک‌هایی با تفکیک جنسیت استفاده نمایید و ارسال پیام را به بانوان انجام دهید. قطعا بازدهی بهتری خواهید داشت. یا اگر در بخش تولید محصول خاصی فعالیت دارید می‌تواند به اصناف زیر مجموعه خود پیامک ارسال نمایید. گروه نرم افزاری لیمو(سپهر موج) با ارائه بانک‌های متنوع با تفکیک‌های مختلف، امکان ارسال پیام به جامعه هدف شما را تامین می‌کند.

نگارش و ساخت پیام:

شروع اصولی: متن شما باید با کلماتی آغاز شود که مخاطب را تشویق به خواندن متن کند. برای این کار می‌توانید متن خود را با نام افراد آغاز کنید یا کلمات مهیج در ابتدای متن بیاورید، اگر نتوانید مخاطب را در ۵ کلمه اول قانع به خواندن متن کنید بقیه پیام و مخاطب دریافت کننده پیام را از دست داده اید.

کوتاه باشد: در اینصورت مخاطب حتما به صورت کامل متن را مطالعه خواهد کرد. در نظر داشته باشید رسانه پیامکی مناسب تبلیغات با متنهای طولانی نمی‌باشد.

صریح و واضح: مفهوم را به خوبی منتقل کند. به طوری که مخاطب بتواند همه آنچه را لازم هست بداند را از متن برداشت کند.

شفاف باشد: مخاطب را سر در گم نکند و نیازی به علم و مهارت خاصی برای دریافت هدف شما از پیام نداشته باشد. در رسانه های مختلف اصول مختلفی باید در نگارش و یا ساخت پیام رعایت شود. با توجه به اینکه ما در حوزه پیام کوتاه فعالیت میکنیم، توضیحات در همین رابطه گذاشته می‌شود.

زمان ارسال:

یکی از مواردی که باید در اکران تبلیغات به آن توجه کنیم زمان اکران هست. زمان اکران تبلیغات بر دو عامل دلالت دارد.

اولین مورد زمان تبلیغ برای محصول هست. به عنوان مثال در فصل تابستان تبلیغات برای کولر بازدهی بیشتری نسبت به تبلغ بخاری دارد.

دومین مورد زمان تبلیغ بر اساس زمان مخاطب می‌باشد به عنوان مثال برای تبلیغات پیامکی که مخاطبان هدف فرهنگیان هستند بهتر است در ساعاتی تبلیغات را انجام دهید که زمان مطالعه و یا فکر کردن در مورد کالا یا خدمت تبلیغ شده را داشته باشند.

(ساعات تعطیلی مدارس، روزهای تعطیل)

بازخورد:

در نهایت برای اینکه بتوانیم مدیریت بهتری در تبلیغات آینده داشته باشیم، باید بازخورد ارسال را بررسی کنیم و ببینیم تبلیغات پیامکی تاثیر مد نظر ما را داشته یا خیر. در صورتی که با اهداف برنامه ریزی شده فاصله بیش از 30درصد داشتیم بایستی مراحل کار را مجدد جهت بازدهی بهتر بررسی کنیم.

ما در مجموعه نرم افزاری لیمو برای شما راهکارهای مناسبی برای ارسال پیامک تبلیغاتی تدارک دیده‌ایم

با ما در تماس باشید

05137620023

09155740409