فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز
فروشگاه ساز

فروشگاه ساز

لغتی که ممکنه خیلی این روزها ذهن شما رو به عنوان یک فروشگاه دار درگیر کرده باشد.

  • چطوری فروشگاه آنلاین خودم راه بندازم؟
  • راه اندازی فروشگاه آنلاین چقد زمان میبره؟
  • آیا امکان فروش محصولات با تنوع مشخصات مثل رنگ و سایز و ... در فروشگاه آنلاین مقدوره؟
  • چجوری مشتریام وجه کالا رو پرداخت کنن؟

و کلی سوال دیگه که تو ذهنتون هست.

با توجه به سرعت ایجاد تعییرات در دنیای امروزی و اضافه شدن رقبا با سرعت خیلی بالا برای اینکه بتوانیم موفق باشیم و در چرخه رقابت و پیشرفت باشیم باید خودمون را با دنیای امروزی وفق بدیم.

فروشگاه ساز واِژه ای هست که برای فروشگاه انلاین به کار برده میشه.

انواع مختلف فروشگاه انلاین وجود دارد که مرسوم ترین نوع و کاملترین نوع فروشگاه اینترنتی اختصاصی هستش.

عملا شما هر فروشی از طریق فضای مجازی انجام میدهید شامل فروش آنلاین هست (فروش از طریق کانال تلگرام،اینستاگرام، دیجی کالا ،سایت دیوار، باسلام و...)روشهای مخلتف ممکن است شامل محدودیتها بشود. بعنوان مثال شما برای فروش محصول از طریق اینستاگرام ممکن است برای تسویه حساب با مشتری و اینکه مشتری به شما اعتماد کند، دچار چالش بشیوید یا فروش کالا از طریق سایت دیوار برای شما هزینه های اضافی مثل هزینه ثبت آگهی و پاسخگویی به سوالات مشتریان را داشته باشد.

بهترین روش فروش آنلاین محصولات ، فروشگاه ساز آنلاین هست، یعنی شما با ایجاد سایت فروش آنلاین میتوانید محصولات خودتان را بدون ایجاد هزینه اضافی یا گذاشتن وقت جهت بازگو کردن توضیحات محصول و... به فروش برسانید و از مزایای زیاد فروشگاه آنلاین که در مطالب مزایای فروشگاه آنلاین بهرمند بشوید.

روشهای مختلفی برای راه اندازی فروشگاه انلاین وجود دارد که در زیر چند مورد رو با هم بررسی میکنیم:

 

1- وردپرس

با استفاده از این CMS شما با تخصص لازمه و وقت گذاشتن امکان ایجاد فروشگاه آنلاین رو خواهید داشت و در ضمن ارزانترین روش راه اندازی فروشگاه آنلاین هم استفاده از امکانات وردپرس هست ولی خوب نیاز به تخصص و همچنین وقت گذاشتن و افزونه های جانبی نظیر ارسال پیامک و.... را دارید. به دلیل کندی برای کسب و کارهایی که تعداد محصولات زیادی دارند، مناسب نخواهد بود.

 2- سفارش ساخت فروشگاه آنلاین به برنامه نویس

در این حالت شما نیاز دارید برای ساخت فروشگاه آنلاین خود با برنامه نویس یا شرکتهای مجری اینکار ارتباط برقرار کنید.

این روش محدودیتهای خودش رو دارد و بزرگترین عیب هزینه بالای تولید سایت فروش آنلاین هستش و معمولا برندهای تازه کار و متوسط رو به پایین سراغ این روش نمیرند.

3- استفاده از پلتفرمهای آماده عمومی

این روش تقریبا مناسب به نظر میرسد و شما در این حالت میتوانید از پلتفرم تست شده با امکات انتخاب قالب و هزینه ای در محدوده 10تا15میلیون تومان در سال از خدمات ارائه دهنده این پلتفرمها استفاده کنید.

4- استفاده از پلتفرم لیمو

لیمو با استفاده از متد روز دنیا قابلیت ساخت یک فروشگاه آنلاین حرفه ای با قابلیتهای متعدد و قیمت استثنایی , و همچنین کاربری بسیار ساده و کاربر پسند در اختیار شما قرار میدهد که در مطالب بعدی قابلیتهای فروشگاه ساز لیمو رو بررسی خواهیم کرد.